De workshops van de Geluksschool worden zeer goed ontvangen door de leerlingen. Docenten en mentoren beoordelen de activiteiten van de Geluksschool eveneens heel positief.

Reactie van de leerlingen op de vraag van het evaluatieformulier “heb je tips voor ons?”

“Vooral blijven doen!” – Rianne

“Niets aan veranderen; jullie doen het goed”. – Tom

“Ga zo door”. – Daan

“Terugkomen 🙂 ” – Sara

Pilar heeft mijn klas een les gegeven over keuzestress.  Het was een hele activerende en speelse les, waarin de leerlingen zich bewuster zijn geworden van het feit dat het belangrijk is om goed na te denken wat je zelf graag wilt (ipv wat je  ouders en/of vrienden voor jou willen)

De leerlingen waren erg enthousiast en gaven mij na afloop terug dat zij les erg leuk, energiek en leerzaam hebben gevonden. Ik kan niet anders dan dit beamen, er is goed gewerkt en veel gelachen. Pilar gaat goed in op de ´hulpvraag´ van de mentor en maakt echt een les op ´maat´.

Ilja van Bilsem

Mentor, Montessori College Arnhem

Voor het Citytrainer project in Den Bosch hebben een workshop gehad van de trainers (jongeren!) van de Geluksschool.

Wat een fijne energie was er deze avond! Zowel jongeren als volwassenen werden aan het denken gezet over het leven. Hoe sta je in het leven, wat wil je eruit halen, hoe kun je dat doen en nog veel meer vragen werden beantwoord. Natuurlijk weten we allemaal dat we zelf ons geluk kunnen bepalen, maar hoe kun je dat dan ook echt doen! De trainers van de Geluksschool hebben de jongeren en volwassenen kunnen laten nadenken over zichzelf om zichzelf nog verder te ontwikkelen en het eigen geluk voorop te stellen.

Het was een erg gezellige avond, waarbij iedereen met een lach op zijn gezicht naar huis ging. Dat is toch een belangrijkste!

Kim van den Dungen

Medewerker Sport KIDS en Cityboost, Gemeente ’s-Hertogenbosch

Tijdens de activiteitenweek op het SCE heeft de Geluksschool een aantal workshops gegeven aan de 3e klassen havo en vwo.

Op een enthousiaste en tegelijkertijd integere wijze maakt Pilar jongeren bewust van de kansen die ze hebben. Pilar nodigt de leerlingen uit om na te denken over vragen als:

• Wat is je houding in het dagelijkse leven?
  • Wat is je eigen invloed op het ervaren van geluk?
  • Kan je verkeerde keuzes maken? (Het ervaren van groepsdruk, profielkeuze maken etc..)

Dit alles op een interactieve manier d.m.v. leuke opdrachten, spelvormen en filmpjes.

Zeer de moeite waard!

Olga Sak

Docent, Stedelijk College Eindhoven

Wat een geweldige bijdrage, de workshop Gelukzoeker van Pilar. Mijn klas 2G kende elkaar nog niet goed en zoals de meeste pubers hebben de meeste “last” van weinig zelfvertrouwen en een negatief zelfbeeld. Ik werk op een Montessori school waar “zelfstandigheid” hoog in het vaandel staat. “Zelfkennis” is hier een wezenlijk onderdeel van. Hoe mooi is het als kinderen een “Growth Mindset” als uitgangspunt hebben en op die manier open staan voor onderwijs en het leven?

Pilar gaf een prachtige les waarin Geluk centraal stond. Met een afwisseling van actieve werkvormen, filmpjes, samenwerkingsopdrachten en energizers bereikte ze mijn leerlingen met haar boodschap. Je kan kiezen voor je eigen geluk!  Leerlingen ondervonden dat ze hun eigen brein kunnen beïnvloeden, wat de kracht van “omdenken” is, waarom je jezelf mag zijn. Ze hebben geleerd wat ze kunnen doen om zichzelf anders in de wereld te plaatsen, dat ze de wereld niet kunnen veranderen maar door middel van keuzes maken wel hun eigen wereld anders kunnen zien en op die manier de cirkel van invloed kunnen beïnvloeden. Een prachtige les!

Caroline van Toor

Mentor, Montessori College Arnhem