De Geluksschool is een platform voor jongeren die zichzelf willen ontwikkelen.
Jongeren die op zoek zijn naar een combinatie van diepgang en enorm veel plezier.
Die ergens voelen dat ze (nog) meer uit het leven zouden kunnen halen dan ze nu doen.

De huidige generatie jongeren heeft onwijs veel in haar mars. Het zijn veelal erg gevoelige kinderen die de thema’s in hun leven serieus nemen. Ze denken graag na over maatschappelijke vraagstukken en voelen zich betrokken bij hoe het met de wereld is gesteld; ze hebben daar vaak een kritische kijk op.  Bijzonder verantwoordelijk en plichtsgetrouw, willen ze graag alles goed doen.

Helaas beleven deze jongeren zelf niet dat ze zo bijzonder zijn. Hun mogelijkheden en de verantwoordelijkheid die zij voelen, lijken haast te werken als een zware last; het is voor hen een grote uitdaging om te ontdekken met welke van hun mogelijkheden ze aan de slag gaan. Het valt hen van zichzelf tegen dat niet kunnen kiezen of niet weten wat ze willen.

Deze jongeren, met al hun mogelijkheden, lijken het gevoel te hebben er nog weinig toe te doen. Ze lijken te wachten op het volwassenheid om echt te gaan leven. Ze hebben nu ‘een klus te klaren’, lijken ze te denken: de middelbare school halen, een vervolgopleiding kiezen, studeren en vanaf daar kunnen ze langzaam worden wie ze zijn.

De Geluksschool heeft als doel om deze jongeren te wijzen op hun eigen kwaliteiten en kansen. Dat ze zich realiseren dat ze veel meer plezier kunnen ervaren in hun dagelijks functioneren. Op verschillende manieren streeft de Geluksschool ernaar jongeren te begeleiden naar een helderder beeld van wie ze zijn, welke keuzes daar op dit moment bij horen (en daarmee accepteren dat ze in de toekomst ook mogen veranderen) en daar rust bij ervaren. Dit heeft een positieve invloed op hun zelfvertrouwen en op hun ervaring van geluk.

De Geluksschool werkt offline en binnenkort ook online. We organiseren regelmatig Jongerenkampen en Weekenden voor Jongvolwassenen. Er hebben inmiddels diversen kampen en weekenden plaatsgevonden en ze worden erg hoog gewaardeerd, door de jongeren zelf! Naast de kampen, bezorgen we workshops (nu volledig verzorgd door jongeren!) op scholen en vinden er regelmatig andere activiteiten plaats waar de jongeren elkaar kunnen ontmoeten. Tegelijkertijd zijn we momenteel een aantal online programma’s aan het ontwikkelen dat jongeren verder brengt in hun persoonlijke proces, in een warme en veilige omgeving.

Ik nodig u van harte uit om te bellen of mailen met vragen; we staan u graag te woord! Tevens kunt u uw mailgegevens achterlaten om op de hoogte te blijven van onze activiteiten en van de ontwikkeling van de programma’s en van wanneer deze beschikbaar zijn. In de blogs kunt u eveneens een aardig beeld krijgen van de thematieken waar de Geluksschool mee bezig is.

Nog even een belangrijk aspect: Pilar Bosch is de ondernemer achter de Geluksschool en verantwoordelijk voor alle activiteiten en uitingen. Voor de ontwikkeling van wat voor project ook, raadpleegt Pilar voortdurend de mening van jongeren. Zij werkt graag met hen vanuit de overtuiging dat jongeren zich hier beter thuis voelen wanneer een aantal jongeren betrokken is bij alle ontwikkelingen.

Heeft u als ouder vragen over de Geluksschool, neem gerust contact ons op.