Selecteer een pagina

Hey!!

Pilar hier.

Als ik eerlijk ben voelt het voor mij ietwat ongemakkelijk om een pagina op deze website te hebben die alleen over mij gaat. Ik voel namelijk aan alles in mij, dat de Geluksschool een platform is voor alle jongeren die dat willen. Een platform voor hen; over hén en wat hen boeit.

En tegelijkertijd kan ik mij ook voorstellen dat je misschien nieuwsgierig bent naar de persoon die de Geluksschool heeft bedacht, die de Geluksschool, als bedrijf, runt en die op scholen de workshops verzorgt. Daarom toch een stukje over mij, zodat je een beeld hebt van wie ik ben en waarom ik dit platform opzet. Maar misschien hoef je alleen maar te weten hoe ik opgeleid ben; in dat geval scroll je meteen naar hier.

Van mijn 14de tot mijn 22ste heb ik zelf in een jongerengroep gezeten die een hele goede basis heeft gelegd voor de persoon die ik nu ben. Ik heb in die tijd ongelooflijk veel geleerd, over mezelf en over de andere jongeren in de groep. We hebben zoveel beleefd samen, dat we nu, ruim twintig jaar later, nog steeds hele, maar dan ook echt hele goede vrienden zijn.

Voor ons allemaal, de leden van mijn jongerengroep, zijn die jaren samen erg bepalend geweest. We hebben geleerd om dingen in het leven te waarderen naar hun betekenis en niet naar wat ze aan geld opleveren. We hebben geleerd om met tegenslagen om te gaan en om er zelfs dankbaar voor te zijn. Oké, misschien lukte ons dat als jongeren niet meteen, het dankbaar zijn (ook) voor de vervelende dingen in onze levens, maar we hebben het geleerd, want we leerden inzien dat er van álles wat te leren valt en dat álles ons maakt tot wie we zijn. En dat is helemaal oké.

Ik gun alle jongeren in Nederland… Nee wacht, alle jongeren in de wereld 🙂 dat ze opgroeien in zo’n fijne jongerengroep als waarin ik ben opgegroeid!

En dat is ook erg belangrijk ook. Want: de jongeren van nu hebben de toekomst. Dat voel ik zo en dat weet ik ook zeker. Het gaat om hele wijze gevoelige jongeren die ongelooflijk veel in hun mars hebben. Ze moeten zich daar wel bewust van zijn, natuurlijk! En daar is de Geluksschool om ontstaan, om jongeren te helpen inzien hoe gaaf ze zelf zijn en hoe cool het is om daar iets mee te doen!

Wanneer ik op scholen kom en ik vol passie en energie met de klas werk, is dat ook mijn boodschap: neem nu al de regie over je leven, zodat je nú al een rijker en leuker leven hebt en zodat je dáárvan kan profiteren als je volwassen bent! Stop met wachten, neem nu actie!

Persoonlijk leiderschap is voor mij een bijzonder boeiend en belangrijk thema. In mijn werk met volwassenen, als systeemtherapeut, merk ik dat verantwoordelijkheid nemen voor alles wat je meemaakt en elke keuze die je neemt, essentieel is, wil je je als persoon ontwikkelen en iets van je leven maken. En dan voel ik een sterke behoefte om dit ook al aan jongeren te vertellen en kennis te laten maken met wat het nou is, regie over je leven nemen. Daar wordt je leven leuker van! En je lééft meer! =)

Misschien vind je het prettig om te weten hoe ik opgeleid ben:

• Systemisch Kinder- en Jongerencoach (februari 2020, ITO vzw)
  • Training Burn-out onder Jongeren (Orthohulp)
  • Register docent CRKBO
  • Energetisch Systeem Therapeut (januari 2017; Cursuscentrum De Smederij)
  • Familie- en systeemopstellingen (januari 2018; Cursuscentrum De Smederij)
  • Training Systemisch Coachen (november 2017, Hylke Bonnema)
  • International Systemic Constellation Intensive bij Stephan Hausner (oktober 2017, Stephan Hausner)
  • Rots en Water (januari 2016, Gadaku Institute)
  • Daarnaast heb ik verschillende trainingen gevolgd die mij tot mijn eigen werkwijze hebben gebracht.

Ik ben letterkundige van oorsprong en ik heb brede ervaring mogen opdoen op verschillende gebieden in de zakelijke dienstverlening.

Contact.