Jaaaaa, er komen drie Gelukskampen!! Zoals ik altijd zeg: wij luisteren bij de Geluksschool echt naar jongeren! En we bewijzen het nu weer: de jongeren die ons volgen hebben heel duidelijk aangegeven snel weer op kamp te willen en, niet alleen één keer, maar zo vaak mogelijk. Wel: komend schooljaar komen er maar liefst drie kampen aan!! 🙂 In deze blog: alle info die wij je al kunnen geven!

Afgelopen maart heeft het eerste Gelukskamp plaatsgevonden. De jongeren die toen aanwezig waren hebben het kamp beoordeeld met een 9,15! Hoe geweldig is dat?! Zij geven vooral terug dat de sfeer zo fijn was; dat ben ik eigenlijk wel met ze eens. Ze vertelden tijdens de evaluatie ook dat ze het best spannend vonden dat ze elkaar van tevoren niet kenden: een aantal van hen kende echt helemaal niemand van tevoren, een aantal anderen kende wel iemand, maar zeker niet de hele groep; dat was wel spannend geweest. En toch, door de spellen aan het begin en de laagdrempelige activiteiten, was het ijs snel gebroken en werkten we als één groep. Ook vertellen de jongeren die voor het eerst met ons mee op kamp waren, dat ze allemaal nieuwe dingen hebben ontdekt. Ze geven aan dat ze niet echt uitgekeken hadden naar de concentratieoefeningen (ook meditatie genoemd) en de bewegingsoefeningen (yoga), maar dat ze het leuk hadden gevonden om er kennis mee te maken. Je merkt het, ze waren heel positief. Dus de vraag was wanneer we opnieuw gingen!

Alle jongeren die in maart mee waren, zijn unaniem over het feit dat het Gelukskamp hen óók op het persoonlijke vlak iets nieuws heeft gebracht: ze hebben een nieuwe manier ontdekt om naar zichzelf te kijken; gewoon te waarderen wat er is, de goede kanten van zichzelf en ook de minder leuke kanten van zichzelf, want die zijn er ook! En dat is helemaal oké! Tijdens het kamp hebben we het veel gehad over kleine praktische dingen die je meteen kunt toepassen om blijvend meer geluk te ervaren (volgens mij zouden ze deze dingen nu nog kunnen opnoemen: schrijven in een dagboek, fysieke activiteit, willekeurige gebaren van vriendelijkheid en dankbaarheid). Het was eigenlijk heel gaaf: de groep pakte deze vier tips meteen heel goed op en ze waren het hele kamp te merken. Veel jongeren hebben daarna (tijdens de reünie, in mei) nog verteld dat ze echt bewust omgingen met deze tips, dat ze het leuk vonden om af en toe opnieuw in het kampdagboek te schrijven en de dag af te sluiten met het bedenken waar ze dankbaar voor waren. Tof, toch?!

Nou ja, enthousiasme genoeg, dus!

De pagina om in te schrijven is nog niet helemaal af, maar we willen wel dat je alvast de data kan reserveren als je interesse hebt. Noteer alvast:

• Gelukskamp 1: vrijdag 21, 22, 23 oktober 2016
  • Gelukskamp 2: dinsdag 3, 4,5,6, 7 januari 2017
  • Gelukskamp 3: vrijdag 21, 22, 23 april 2017

Wil je meteen bericht ontvangen als aanmelden mogelijk is? Laat HIER je gegevens achter. Met een paar dagen is het zover.

Natuurlijk is het mogelijk om voor alle drie de kampen in te schrijven; en ook mag je één keer mee gaan, of twee keer. Als je onze site in de gaten houdt, lees je straks wat de mogelijkheden zijn en welke bonussen je ontvangt als je voor alle drie de kampen aanmeldt.

Goed, het wordt vervolgd!

Hartengroet,

Pilar